Laat je e-mailmarketing doorlichten en ontdek waar je waardevolle pportuniteiten laat liggen
E-mailmarketing audit
Tijdens een persoonlijke sessie (die plaats heeft bij jou op kantoor) zullen alle aspecten van jouw e-mailmarketing strategie worden doorgelicht.
Wat houdt zo’n audit in?
Op basis van deze audit zal dan een concrete aanbeveling gepresenteerd worden om je e-mailmarketing strategie te verbeteren, inclusief een stappenplan voor de uitvoering van de aanbevelingen, zowel op korte termijn als op langere termijn.
Wat houdt zo’n audit in?
- Review van een recente email campagnes op vlak van afzender en subject lines, layout en design, technische aspecten, copy en call-to-actions, het unsubscribe proces, landing pages etc.;
- Inventaris van de soorten email marketing campagnes die in het verleden verstuurd werden;
- Analyse van de resultaten van voorbije email campagnes met inbegrip van open rates, click-through rates en conversie rates (voor zover dit mogelijk is);
- Inventaris en analyse van hoe er doorgaans gesegmenteerd wordt en welke content strategie er gebruikt wordt;
- Inventaris van de mogelijkheden tot segmentatie, contact en content strategieen op basis van en rekening houdend met de door jullie gebruikte systemen;
- Inventaris van de manieren waarop email adressen verzameld worden;
- Analyse van hoe er omgegaan wordt met database hygiene en management met betrekking tot unsubscribes, bounces, oude email adressen etc;
- Deliverability review: nagaan of er deliverability problemen zijn. Er zal speciale aandacht besteed worden aan Hotmail aangezien dit een groot deel van het adressenbestand uitmaakt.
Op basis van deze audit zal dan een concrete aanbeveling gepresenteerd worden om je e-mailmarketing strategie te verbeteren, inclusief een stappenplan voor de uitvoering van de aanbevelingen, zowel op korte termijn als op langere termijn.